שאלות ותשובות
גם אם כולם מגיעים עם בעיות שונות מאוד, ההשפעות הראשונות של הפגישה הן לרוב רוגע גדול יותר, יותר אנרגיה ושינה טובה יותר … משהו טבעי וברור קורה, ללא מאמץ.
מגוון השינויים הוא גדול מאוד וזה מובן לחלוטין. מכיוון שמוחנו הוא השולט, מקרוב או מרחוק, בכל מערכות גופנו.
נקודת הכניסה לשיטה שלנו היא ברמה בסיסית מאוד של הגוף, הפעילות החשמלית של המוח. זה שנמדד ונותן מידע למוח על תפקודו האישי. ברגע שמוסדרת הפעילות החשמלית של המוח, פעילותו הכימית מוסדרת בו זמנית. מערכת העצבים שמתקשרת עם מערכות אחרות בגוף, אכן כל ישותנו היא שמווסתת ומתפקדת טוב יותר, בהתאם לאפשרויות התיקון של כל אחת מהן.
לפני כמה עשורים, הראייה השולטת על המוח הייתה של מערכת שמתפתחת בשנות החיים הראשונות ואז בהכרח יורדת. אנו יודעים כעת כי המוח שלנו הוא גמיש, כלומר יש לו יכולת להשתנות, להסתגל. אפילו מוח ישן, אפילו מוח פצוע מלידה, או מאוחר יותר לאחר אירוע מוחי, יכולים ללמוד. יכולת זו קיימת לאורך כל חיינו.
מחקרים הראו שלילד יש מוח גמיש יותר מאשר אדם מבוגר. ככל שהמוח צעיר יותר, כך הוא יכול להשתנות. זה נכון במידה מסוימת. מכיוון שהמוח שלנו נשאר מסוגל להשתנות וללמוד כל עוד אנו חיים. אנשים מעל גיל 70 יכולים לראות עבורם שינויים משמעותיים.
כל מוח יכול ללמוד ולהשתנות, אפילו מוח פגוע, כמובן בגבולות היכולות הקשורות לרמת הפגיע. מאמנים רבים מעידים על מפגשים רבים עם ילדים עם נזק מוחי שלפעמים משפיעים על אזורים גדולים במוח ולמרות זאת התרחשו שינויים, הדבר מרמז כי גם הקשרים הקיימים הוסדרו בצורה טובה יותר, וככל הנראה נוצרו קשרים חדשים, להביא ליכולות שלא היו קיימות קודם.
אתה בא כמו שאתה, עם הבעיות והסבל שאתה רוצה לצמצם או להיעלם. שיטה זו לא אומרת למוח שלך מה לתקן, היא לא אומרת עד כמה זה רחוק מהנורמה, היא לא כופה מסלול מסוים להתקרב אליו. זה מאפשר למוח לשנות את מה שחשוב לו באותה תקופה.
איך זה אפשרי? הפרעה זה עתה התרחשה. המוח שלך, שחיכה לסדרת צלילים רציפה, מופתע מהאירוע הזה שלא צפה.
המשוב שהוא הפרעת המוסיקה מפעיל בכך את מנגנוני הפלסטיות. להפרעה זו יש משמעות למוח, מכיוון שהיא מתרחשת בזמן מאוד ספציפי בתפקודו. צירוף המקרים הזמני בין שני האירועים הללו, סערה והפרעה, הופך את האחרון לרלוונטי למוח.
אנו נותנים למוח לתקן את מה שהוא צריך לתקן, כשהוא עושה זאת. זה לא נקבע שום דבר במיוחד, לא משנה מה התקלות.
לאנשים רבים יש רעיונות מסוימים לגבי ניתוקים במוזיקה. מעניין להסביר שאנו יכולים לשמוע כמה ניתוקיפ, אך שרובם אינם נשמעים ברמה המודעת; מצד שני, אלה נתפסים על ידי המוח הלא מודע. למרות זאת, מקובל שאנשים נרגעים בגלל הניתוקים בשמיעה.
יתכן שתגובה זו קשורה לעובדה שאנו נוטים להאמין רק למה שאנו תופסים (ממראה, שמיעה). עבור חלקנו, ההפסק חייב להיות נשמע כדי להיחשב אמיתי ולכן יעיל. עם זאת, לא כך הדבר.
אתה לא צריך "להקשיב" למוזיקה או "לצפות" בסרט.. אתה לא צריך להתמקד, להכריח את עצמך לשמוע או לראות. אתה יכול לעצום עיניים ולישון. במהלך המפגש , המוח שלך קולט את הניתוקים שמעודדים אותו להתארגן מחדש.
הלא מודע (שאחד מתפקידיו מורכב בהבטחת יציבות הסביבה שלנו), יזהה מיד שינוי של סביבת הקול. אכן הייתה מוזיקה ועכשיו אין עוד.
במילה אחת, הלא מודע חושב "נו, מה קורה? ".
כשהמוזיקה נפסקת, הלא מודע מפסיק לעסוק במה שהוא עושה עתה, כדי להתמקד בנושא חדש זה (ההפרעה המוסיקלית) ולזהות את המתרחש.
לפיכך, המוח ממשיל לעבוד כדרכו. אז הוא מוחק בהדרגה עודף זה של התנהגות, ומפנה בו זמנית את ההתרחשות שנבעה ממנו (כלומר, החרדה שהייתה קשורה אליו, או עצבנות, קשיי ריכוז, או כל דבר אחר מה שהיה קשור לזיכרון הטראומטי הזה, כל מה שיכול לשנות את נזילותו).
באמצעות NeurOptimal ™, אנו רק מודיעים למוח על פעילותו שלו והוא ממשיך בכוחות עצמו, לא משנה מה גילו וההיסטוריה שלו, הלמידה והארגון מחדש שלו (חוסן)
מניסיון, המאמנים, מצאו כי לעתים קרובות מאוד המקצב של שני מפגשים בשבוע איפשר להרגיש טוב יותר במהירות. זה נשאר אידיאלי. אבל מקצבים אחרים אפשריים בהחלט. אנו יכולים לעשות סשן אחד בלבד בשבוע. שינויים יכולים להיות איטיים יותר, אך הם יכולים גם לעזור לקבל את הרעיון שתהליך השינוי יכול לקחת זמן. אנו מפעילים פחות לחץ על עצמנו, אנו נותנים לעצמנו יותר זמן לגלות את ההבדלים משבוע לשבוע.
לא ניתן לקבוע מספר מפגשים, האדם יכול להרגיש טוב יותר מהר מאוד: שינויים יכולים להתרחש מהר מאוד ושינויים אלה יובילו לאחרים. עבור אחרים זה עשוי לקחת זמן רב יותר, אין חוקים.
כלומר, בכל עת תוכלו לקחת הפסקות אם תרצו ולחדש את הפגישות כשתרצו. אתה יכול להחליט לעצור ולחדש זמן מה אחר כך מכיוון שאתה מרגיש צורך. או פשוט הפגישה היא רגע נעים שאתה רוצה לתת לעצמך.
אין דרך למאמן לומר לאדם מתי להפסיק. רק האדם יכול להחליט להפסיק בכל עת כשהוא מרוצה מהשינויים
זה לוקח כשעה. זה כולל דיון בשינויים, מיקום האלקטרודות, ההפעלה בפועל שנמשכת 35 דקות וסיום הפגישה. המפגש הראשון ארוך יותר מכיוון שאנחנו לוקחים את הזמן לדון ולהסביר את עקרונות השיטה.
באותו אופן כמו כולנו. אחרי שהושבנו אותו בנוחות, או שהוא שוכב בבירכיי הוריו, בזרועותיהם, או אפילו בעריסה/עגלה הנוחה שלו, מניחים את החיישנים לפני שמתחילים את האימון על רקע של מוסיקה נעימה או סרט מצויר.
החצרים תוכננו ונבנו על פי תקני גישה לנכים כדי להבטיח גישה לכולם.
בוודאי! העיקר שיהיה לכם טוב. כך שתוכלו לבחור את המוסיקה שלכם או את הסרט שלכם, ולשנות אותה אם תרצו. ככל שהמוח נמצא במנוחה, כך ייטב.
אתה יכול לעשות הפעלות בכל גיל, אין מגבלות. מלידה ועד מוות, המוח שלנו פעיל וגמיש, ויכול ללמוד לווסת את עצמו טוב יותר באמצעות האימונים.
אין מגבלות או התוויות נגד. שיטת NeurOptimal היא שיטה גנרית, שמיידעת את המוח על הדינמיקה שלו ומאפשרת לו לווסת את עצמו טוב יותר איפה שהוא נחוץ. ארגון מחדש של קשרים בין נוירונים יביא תמיד לוויסות טובות יותר, תהא ההפרעה אשר תהיה.
בשיטת NeurOptimal אין צורך לבצע אבחנה, הערכה או EEG מקדים, מכיוון שהשיטה אינה רפואית ואינה מטפלת באופן ספציפי. זוהי שיטה גנרית ומאמן NeurOptimal משתמש באותו פרוטוקול לכולם.
עליכם להמשיך ליטול תרופות אלו ולא לשנות דבר בעצמכם. פנה לרופא שרשם לך תרופות אלו כיצד ניתן להפחית את המינון.
מפגשי Neurofeedback דינמיים אינם מהווים תחליף לטיפול רפואי, אלא נועדו לתמוך בנוחות רבה יותר.
מפגשי Neurofeedback דינמיים יכולים להוות השלמה מצוינת למעקב רפואי ופסיכותרפי.